Tidoblet gavene med Dagen
Den Norske Israelsmisjon har de senere årene satset tungt på digital markedsføring. I januar ble Kristoffer Eknes ansatt som markedsleder. Noe av det første han gjorde var å sette opp en innsamlingsaksjon på Facebook.
Mange organisasjoner har de siste årene bygget opp en vesentlig kompetanse på digital markedsføring. Israelsmisjonen stod på valget om de skulle kjøpe inn tjenester eller bygge kompetanse selv. De valgte i 2021 å investere i et kurs i Digital annonsering arrangert av Dagen sin markedsavdeling.
– Å delta på kurset med Dagen var veldig nyttig for vårt team. Det gjorde at flere i markedsteamet vårt har fått kunnskap til å drive markedsføring for oss i sosiale medier, og som vi bruker i all vår markedsføring. Kurset var også skreddersydd for oss, og var veldig praktisk orientert. Siden den gang har det kommet enda flere verktøy hos Meta, som gjør det vi lærte enda mer nyttig, sier Eknes.
Stor digitalt nedslagsfelt
– Dagen har nærmere 30.000 følgere på sosiale medier og ved bruk av Facebook sine annonseverktøy kan sponset innhold på Dagen sine Facebook-sider nå mye lenger enn det publikummet man når i egne kanaler, forteller Andreas Sørås salgssjef bedriftsmarked i Dagen.
Tidligere har det i all hovedsak vært stillinger, annonsør-artikler eller arrangement som har blitt delt av annonsører på Dagen sine FB-sider.
Det er mange Dagen-venner som tidligere har testet ut annonsering på Dagen sine FB-sider men Israelsmisjonen er de første som har delt en innsamlingsaksjon på Dagen sine sider og resultatene lot ikke vente på seg.
– I løpet av 5 dager gikk innsamlingen fra 7800 kroner til å passere 60.000 kroner. Vi spilte videre på dem som hadde gitt tidligere og etter 3 uker nådde vi 85.000 kroner. På tidligere innsamlinger har vi mottatt mellom 10.000 og 15.000 kroner, forteller Eknes.
Dagen sin markedsavdeling har bred kunnskap om innsamling og utvikler stadig nye produkter man kan lese mer om og bestille på denne siden.