Abonnementsvilkår

Vilkårene gjelder for bestilling og bruk av abonnement på Dagen. Som abonnent på Dagen har du tilgang på alt vårt innhold i elektronisk utgave (eAvis) og på vår nettavis. Papiravisen blir levert 3 dager i uken, med mindre du har valgt et helgeabonnement som også inkluderer papiravisen. Du får også tilgang til vårt elektroniske arkiv med aviser fra 1919 og frem til i dag. Aldersgrensen for å bestille abonnement er 18 år.

For å få tilgang til alt innhold digitalt fra Dagen må du registrere deg som digital bruker her. Du gjør det ved å fylle inn dine personlige opplysninger og velge ditt brukernavn og passord. Gjennom Dagen Min side kan du administrere ditt abonnement.

Vilkårene gjelder for både privat- og bedriftskunder.

Transaksjonen gjøres med:

Dagbladet Dagen AS

Postadresse: Postboks 2394 Solheimsviken, 5824 Bergen

Tlf: 55559700

Foretaksreg: NO 837 983 452 MVA

E-post: kundeservice@dagen.no

https://www.dagen.no

Bankkontonummer: 30001667196

1. Abonnement

Abonnementet betales forskuddsvis og løper inntil vi mottar oppsigelse, og uansett ut den betalte periode. Ved slutten av en abonnementsperiode vil abonnementet automatisk bli forlenget med en lengde lik den forrige.

Abonnementet skal betales i henhold til forfallsdatoen på fakturaen. Kommer betaling for sent, påløper den til enhver tid gjeldende lovbestemte forsinkelsesrente. Dersom tilsendt inkassovarsel ikke blir betalt innen angitt betalingsfrist oversendes kravet til inkasso og lovhjemlede inkassokostnader kan påløpe.

2. Varighet og oppsigelse

Ditt abonnement fornyes automatisk. Abonnementet fornyes med den perioden som ble oppgitt i kjøpsøyeblikket. Abonnement kan når som helst sies opp med virkning fra neste abonnementsperiode, men senest innen 3 dager før ny abonnementsperiode starter. Ved oppsigelse løper abonnementet ut perioden du har betalt for, men blir ikke fornyet. Eventuelt gjenværende beløp refunderes ikke. En oppsigelse må rettes til vårt kundesenter på e-post eller telefon, eller gjennomføres på Min side, under «si opp abonnement». Manglende betaling anses ikke som oppsigelse. Ved uteblitt betaling stoppes avisleveringen og den digitale tilgangen og vi fakturerer restregning for levert periode. Du kan velge å stoppe papiravisleveringen i en periode uten at det påvirker abonnementsprisen eller ditt digitale abonnement. Angrerettloven gjelder.

3. Priser

Se gjeldende priser her

Levering av papiravis i Norge er gratis. For levering av papiravis i utlandet tilkommer Postens portotillegg. Ønsker du faktura i posten tilkommer et gebyr på kr 35,- pr faktura. Ved betaling med Avtalegiro, E-faktura eller kort tilkommer det ingen gebyr. Opprettelse av AvtaleGiro gjøres på Min side eller via din bankforbindelse. Elektroniske trekk som ikke betales innen fristen får betalingspåminnelse med et fakturagebyr i posten. Dagen forbeholder seg retten til når som helst å endre prisen på det løpende abonnementet. De nye prisene kunngjøres i avisen og på hjemmesiden, senest 14 dager før iverksettelse. De nye prisene gjøres gjeldende fra fastsatt dato for alle typer abonnement.

4. Betaling

Du kan kjøpe abonnement på Dagen på Dagen.no ved å benytte Vipps, bankkort/kredittkort eller få tilsendt faktura. Ved Vipps eller kortbetaling trekkes kortet du registrerer for ny periode til du sier opp ditt abonnement hos oss. Dagen benytter elektronisk betalingsløsning gjennom Vipps eller PayEx som betalingsløsning. Les mer om Vipps på her. PayEx støtter Verified by Visa-standarden. Les mer om PayEx på www.payex.no. Betalingssidene er sikret med SSL-sertifikat. Les mer på Let's Encrypt. Det betyr at du som kunde har ekstra sikkerhet ved betaling hos Dagen. For kjøp i øvrige salgskanaler kan faktura eller elektronisk bankbetaling benyttes. Dersom innbetaling ikke skjer, forbeholder Dagen seg retten til å lukke tilgangen og stoppe avisleveringen med umiddelbar virkning.

5. Angrerett

Ved kjøp av abonnement hos Dagen har du angrerett i henhold til angrerettlovens bestemmelser. Du mottar angrerettskjema i forbindelse med bestillingen, og kan gå fra avtalen ved å returnere utfylt angrerettskjema til vårt kundesenter innen 14 dager etter at angrerettskjemaet er mottatt.

6. Reklamasjon og reklamasjonsfrist - abonnentens rettigheter

Hvis det foreligger en mangel ved abonnementstjenesten må abonnenten innen 14 dager etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Dagen melding om at abonnenten vil påberope seg mangelen. Dette gjøres ved henvendelse til kundeservice kundeservice@dagen.no .

7. Konfliktløsning

Eventuelle klager rettes til Dagen innen rimelig tid, jf. punkt 5 og 6. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan abonnenten ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 40 06 00.

8. Levering

Avtalt leveringssted for papiravisen må merkes godt slik at distributøren finner fram. Skal avisen fram til rett tid, og leveres på rett sted, må abonnenten sørge for tilfredsstillende belysning og brøyting. Distribusjonen kan stoppes dersom sikkerheten ikke anses å være tilfredsstillende. I områder med morgendistribusjon er vår samarbeidspartners mål at avisen normalt er levert senest kl. 07.00 mandag-fredag og kl. 08.00 lørdag. Utenfor kjerneområdet vil avisen bli distribuert med Posten eller annen leverandør så raskt det er praktisk mulig, men den kan da komme flere dager etter utgivelsesdagen på grunn av distributørens leveringsfrekvens. Slike løsninger kan også bli iverksatt i områder hvor vi midlertidig ikke har egne distribusjonsruter. 7. juli 2020 reduserte Posten antall leveringsdager og leveringsfrekvens vil variere ut i fra dette. Sjekk hvilke dager du har postlevering her. eAvisen er tilgjengelig fra kl. 21:00 kvelden før utgivelse. Enkelte sider kan unntaksvis avvike fra den trykte versjonen. Temabilag vil kun være tilgjengelig dersom de er utgitt av Dagen. Innstikk med andre utgivere vil således ikke være tilgjengelig. Dersom levering hindres av langvarige tekniske problemer, streiker, lockout eller force majeure av mer enn to dagers varighet, godtgjøres dette med tilsvarende forlengelse av abonnementet. Dersom årsaken til manglende tilgang er knyttet til brukernes egen internettilgang eller problemer med brukernes datautstyr/software, ytes ingen godtgjørelse. Ved endring av leveringsadresse må Dagen kontaktes senest tre virkedager før endringen skal tre i kraft. I ferier tilbyr vi gratis flytting av avisen til leveringssted i Norge. Papiravisen kan omadresseres i inntil 4 uker, eller vi kan oppbevare avisene hos Dagen. Du kan selv registrere din endring på https://les.dagen.no.

9. Min Side

På Dagens nettside kan du på Min Side administrere ditt abonnement. For å kunne bruke Min Side, må du logge deg inn med brukernavn og passord.

Her kan du:

Se betalingsopplysningene dine

Endre betalingsmåte og oppdatere kredittkortopplysninger

Stopp ditt abonnement

10. Brukertilgang

Den juridiske eieren av abonnementet er den som har tegnet det. Abonnenten kan være innlogget på inntil fem enheter samtidig.

Brukernavn og passord til avisens digitale tjenester må ikke deles med andre enn medlemmer av abonnentens husstand og oppholdsadresse. Dersom abonnenten deler brukernavn og passord med andre, eller på annen måte misbruker Dagens tjenester, har Dagen rett til straks å stenge abonnentens tilgang til disse tjenestene og stoppe avisleveringen uten refusjon av innbetalt abonnementsbetaling.

11. Rettigheter

Som abonnent av Dagen har du tilgang til alt materiale, herunder tekster, artikler, nyheter, foto og video, grafikk og annet som er publisert av Dagen. Du kan laste ned og/eller skrive ut en enkel kopi av materialet kun til ditt eget bruk. Avfotografering, nedlasting eller kopiering med sikte på gjenbruk er ikke tillatt.

12. Informasjonskapsler

Her kan du lese om vår cookiepolicy.

13. Behandling av personopplysninger

Ved å akseptere disse brukervilkårene samtykker du til at Dagen kan behandle dine personopplysninger i tråd med retningslinjer beskrevet i vår personvernerklæring.

14. Hvilken informasjon samler vi inn?

Dagen lagrer og bruker opplysninger om navn, fødselsdato, e-post-adresse, gateadresse og telefonnummer, samt opplysninger om eventuell annen regningsbetaler. I tillegg lagres informasjon om bruk av tjenestene, herunder hvilke tjenester du bestiller, hvilke nettsider som besøkes, informasjon om geografisk posisjon og teknisk informasjon om din enhet og internett-tilkobling. Dagen kan velge å sammenstille trafikkdata som er tilgjengelig ved hjelp av cookies med informasjon fra brukerprofilen. Dette gjør vi for å tilpasse innhold til ditt brukermønster og gi deg best mulig brukeropplevelse.

15. Hva bruker vi dine opplysninger til?

Opplysningene brukes av Dagen for å gjennomføre avtalen med deg og til å forbedre og videreutvikle tjenestene. Vi behandler også personopplysninger for å få større kunnskap om brukerne våre, slik at vi kan levere tjenester, anbefalinger, innhold, annonser og markedsføring som er tilpasset dere. I tillegg vil opplysningene kunne bli brukt til analyse for å forstå markedstrendene og for å begrense misbruk av tjenestene. Dine personopplysninger videreselges ikke og benyttes ikke for andre formål, uten eget samtykke til dette fra deg.

16. Deling av din informasjon

Dagen kan dele opplysninger om din bruk av tjenestene med andre selskaper eid av oss og de avisene vi har et gjensidig partnerskap med. Formålet er tilsvarende det vi har beskrevet i disse avtalevilkårene. Opplysningene kan utleveres til tredjepart i den grad det er nødvendig for at Dagen skal kunne gjennomføre avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller.

17. Hvordan kan du administrere eller slette informasjon om deg selv?

Vi lagrer ikke personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. Du kan når som helst kreve innsyn i opplysningene og endre opplysninger på Min side. Du kan også kreve at de slettes, med mindre opplysningene er nødvendige for å gjennomføre avtaleforholdet mellom deg og Dagen, eller opplysningene er lovpålagt. Ved å godkjenne disse vilkårene, samtykker du også til vår

personvernerklæring.

18. Samtykke til markedsføring

Som aktiv og betalende kunde hos Dagen vil vi kunne ringe deg, samt sende deg tilbud og annen relevant informasjon basert på opplysninger vi har om deg som kunde. Vi anser deg å være aktiv kunde 365 dager etter siste aktive abonnement. Markedsføringen vil være i form av nyhetsbrev, e-post, SMS eller lignende, og kan inneholde tilbud og informasjon på tilsvarende produkter og tjenester. Hvis du ikke har et aktivt kundeforhold til Dagen vil du bare motta elektronisk markedsføring dersom du har gitt særskilt samtykke til det. Dersom du ikke ønsker å motta slik markedsføring kan du reservere deg ved å klikke på link til avmelding i henvendelsene fra oss.

Hvis du har spørsmål til avtalen, er du velkommen til å kontakte oss:

Telefon 55559700 og epost: kundeservice@dagen.no

19. Endring av vilkår

Abonnementsvilkårene kan bli endret, og de til enhver tid gjeldende vilkårene er oppdatert på https://www.dagen.no/informasjon/abonnementsvilkar/1358632/

Bergen 12.11.2024

Dagen

Vilkår

Powered by Labrador CMS