For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Disippel

OMDØMME: Jesus minner oss på at det er ikke det fine ytre vi bør være opptatt av å være kjent for – det er hjertet vårt, kjærligheten vår, hjelpsomheten vår og gjestfriheten vår, skriver Katrine Skjong.

Større på innsiden enn på utsiden

Hva er det du vil være kjent for? Hva slags omdømme ønsker du å skape?

Publisert Sist oppdatert

Jeg tar for tiden et masteremne i «omdømme og omdømmehåndtering» og lar meg fascinere av tematikken i dette faget. For selv om all forskningen det vises til og fagbøkene jeg leser er skrevet med utgangspunkt i organisasjoner – og da gjerne næringsorganisasjoner av en viss størrelse – synes jeg det er spennende å dykke litt i hvordan Jesus underviste om dette og hvordan det kan se ut i våre kirker og i våre liv som etterfølgere av Jesus.

Peggy Simcic Brønn (2019) forklarer i starten av sin bok «Åpen eller innadvendt» at begrepet omdømme henger tett sammen med identitet og image. Så jeg tenkte å bruke disse tre ordene identitet, image, og omdømme som utgangspunkt og dykke litt ned i dem.

1. Identitet

Powered by Labrador CMS