INFLUENSER: Signe Marie Fidje Store er kristen-influenser på TikTok.

Signe (27) brant for OL-gull, nå brenner hun for å spre evangeliet på TikTok

Tidligere OL-bryter, Signe Marie Fidje Store (27), ble frelst på et baderomsgulv i Canada og fant misjonsmarken sin på sosiale medier.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg føler at Gud har kalt meg til det. I begynnelsen, da jeg var nyfrelst, var jeg litt redd for at folk skulle tro jeg var gæren.

Men da hun opplevde at Gud spurte om hun var mest opptatt av å hjelpe andre eller redde sin egen stolthet, trosset Store frykten og opprettet en konto på TikTok.

I 2016 deltok Store i OL i Rio de Janeiro, på brytelandslaget for Norge.

I dag har hun i overkant av 7000 følgere på TikTok-kanalen BareForJesus.

Bibel og TikTok

I videoene sine deler hun om bibelske temaer, fordi hun opplever at mange kristne, særlig unge, mangler kunnskap om hva som står der.

– Det å kunne formidle Bibelen på en enkel og forståelig måte til en 13-14-åring, som kanskje ikke har satt seg så veldig inn i den – det brenner jeg veldig for.

@bareforjesus Alle mennesker leter etter ekte kjærlighet! Gud er kjærlighet! Og kun hans Agape kjærlighet kan tilfredstille våre hjerter❤️ #kjærlighet #fred #glede #omsorg #bibelen #kristendom #Gud #kristennorge #kristentiktok #tro #åndelighet ♬ Get You The Moon - Kina

– Hva slags respons får du på det du legger ut?

– På TikTok, hvor videoene mine kan dukke opp på feeden til hvem som helst, og ikke bare hos kristne, så er det litt blandet. Er du tydelig på å fremme bibelske sannheter, som ikke er politisk korrekt å si i Norge, så kan du få mye hat.

De negative kommentarene, lar hun derimot prelle av. Store forteller at hun stort sett får positive responser, hvor følgerne føler at hun hjelper dem til å forstå troen bedre. Hun har også blitt kontaktet av muslimer som ønsker å ta imot Jesus.

– Viktig rolle

Selv så ble hun frelst fordi hun så YouTube-videoer av kristne, som fortalte om hvordan de hadde blitt troende.

– Influensere har en så viktig rolle. Dagens generasjon blir mye påvirket på Snapchat, Instagram, TikTok og YouTube. Det er viktig å nå folk der de er.

– Tjener du noe penger på det du gjør?

– Nei, det gjør jeg ikke. Hvis jeg taler på en konferanse, så kan det hende at jeg får et honorar. En symbolsk sum. Men dette er ikke noe jeg kan leve av på fulltid.

Store har derfor tatt en utdannelse innen HMS. Drømmen er å finne en jobb hvor hun kan jobbe noen uker og ha fri de neste.

– For da kunne jeg ha reist rundt og delt evangeliet mye mer.

Stort potensial for kristne influensere

Daglig leder for Tro og Medier, Jarle Haugland, mener at det er viktig at kristne er til stede på mange ulike plattformer. Særlig på arenaer med mange unge.

TRO OG MEDIER: Jarle Haugland er daglig leder i Tro & Medier.

– Man ser at influensere generelt sett kan nå langt. Det daglige dryppet fra disse over tid, det former mennesker. Det ligger med andre ord stort potensial for kristne influensere.

– Hvilke råd har du til noen som ønsker å bli en kristen influenser?

– Tenk deg om en ekstra gang – hvorfor ønsker jeg dette? Man må ha sterk ryggrad for å takle både suksess og motgang.

– Samtidig er det faglige også viktig. Forstå plattformene, kommunikasjonsformene, språk og teknologi. Og være troverdig i det en formidler.

Kall fra Gud

I likhet med Haugland, synes Store også det er viktig å ha en sterk ryggrad og bevisste intensjoner, og refererer i tillegg til bibelverset i Matteusevangeliet, kapittel 6, vers 33:

«Søk da først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg!»

– Mitt første tips er at du må føle deg kalt til det. Gud har lagt ned forskjellige gaver i oss. Hvis dette er en vei som du ønsker å gå, så søk først Gud og la Ham lede i hvordan det skal se ut.

Powered by Labrador CMS