For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Debatt

FORMEL: Guds lov i vid forstand (...) inkluderer «profetane», som forkynte utan å undergrava Moselova slik «lov og evangelium» i røynda gjer, skriv Vidar Sætre.

Det lovlause evangeliet

Publisert Sist oppdatert

3/8 responderte Egil Sjaastad på «Den lovlause Golgata-kristendommen» som eg fekk inn 27/7, med å hevda det paulinsk-luthersk-rosenianske dogmet om «lov og evangelium».

Også mange andre i Dagen fornektar i røynda Luk 10,25 ff om at ein får evig liv ved å halda Guds lov og særleg det dobbelte kjærleiksbodet. Dei ser ikkje at mange Skriftord både er «lov» og «evangelium, t.d. Sal 23,1; 37,3–6 og 103,17–18 – fordi orda både har vilkår (ikkje avgudar, ottast Gud, lever etter Guds pakt og bod) og lovnader (manglar ingen ting, får det hjarta ønskjer seg og stadig Guds miskunn).

Mange Guds lovnader kjem altså med vilkår, ulikt «lov og evangelium»-dogmet. No er ikkje vilkåra like tydelege alle plassar, som i Jer 31,31–34 om Guds nye pakt, men når Guds føremål nettopp er å gje si lov i hugen og skriva den i hjarta, seier det seg sjølv at utan lovoppfylling som frukt, kjem ein ikkje inn i himmelriket – slik Jesus slo fast i Matt 7,21.

Powered by Labrador CMS