For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Leder

TRUKKET: Motehuset La Maison Simons har trukket kampanjefilmen etter sterke reaksjoner.

Dødshjelp er ikkje vakkert

Publisert Sist oppdatert

Er det vakkert at en kvinne som ikke får tilstrekkelig behandling for den alvorlige sykdommen sin, velger å avslutte livet?

Spørsmålet kan virke merkelig, men er likevel relevant å stille etter at canadiske Jennyfer Hatch (37) stilte opp i en reklamefilm for et moteselskap, kort tid før hun fikk dødshjelp. Filmen ble publisert etter hennes død.

«All is beauty» (alt er skjønnhet) lød avslutningsteksten i filmen. Dette er moteselskapet La Maison Simons slagord. De forsvarte filmen med at de ville fremme «vanskelig skjønnhet» – før reaksjonene ble så sterke at filmen ble avpublisert.

Powered by Labrador CMS