For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

VIKTIG ARENA: Vi ber for mediene. For at denne viktige samfunnsarenaen som gjennomsyrer vår hverdag, skal bli fylt av godhet, sannhet og tro. For at Jesus skal bli synlig, skriver daglig leder i Tro og Medier. Bildet viser Media City i Bergen.

Er det noe vits i å be for mediene?

Erfaringene våre forteller altfor ofte om en virkelighet der det fremstår som om bønnene våre ikke ble besvart. «Er det da noe vits i å be?»

Publisert Sist oppdatert

Nylig ble nasjonal bønnedag for mediene arrangert. Her ba vi sammen for syv ulike områder i medielandskapet, som for eksempel nyhetsjournalister, mennesker i underholdningsbransjen og barn og unges mediebruk. Men strengt tatt: Er det noe vits i å be for mediene?

Jeg tror det er viktig å stille spørsmålet. Vi vet jo egentlig at det riktige, kristelige svaret er «ja». Det er alltid vits i å be. Men likevel, erfaringene våre forteller altfor ofte om en virkelighet der det fremstår som om bønnene våre ikke ble besvart. «Er det noe vits i å be for mediene?» kan like gjerne forkortes til «Er det noe vits i å be?»

Det finnes ikke enkle svar på et slikt spørsmål. Men likevel: Jeg nekter å gi slipp på tilliten, håpet, troen på bønnens gave og bønnens kraft. Jeg er overbevist om at «et rettferdig menneskes bønn har stor kraft og virkning», for å sitere forfatteren av Hebreerbrevet. Jeg tror bønn forandrer!

Powered by Labrador CMS