For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner

Du kan betale med vipps

Er du allerede abonnent?

KJØP

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Meninger

KIRKE-NORGE: Kommunikasjonsekspert Peder Tellefsdal (foto) utfordrer oss i boka «Rebranding the Church», skriver Lars Dahle.

Har kirken gjort evangeliet om Jesus utydelig og usynlig?

Publisert Sist oppdatert

Utfordringen til hele Kirke-Norge kommer fra uventet hold. Det er kommunikasjonsekspert Peder Tellefsdal som utfordrer oss i boka «Rebranding the Church.» Tidligere party-Peder som er blitt nåde-Peder.

Tellefsdal framhever at kjernebudskapet om Jesus som Frelser og Herre er kirkens egentlige merkevare. Boka ble lansert denne uka og har allerede skapt gode dialoger og interessante debatter.

Men hva er egentlig en merkevare? Jo, det er det vi utstråler til omgivelsene. Et produkt eller et budskap som er lett gjenkjennelig og som en ønsker skal assosieres med bestemte positive egenskaper. Det er «det folk sier om oss når vi ikke er i rommet». Dermed blir utfordringen fra Peder Tellefsdal personlig. Hva utstråler vi egentlig? Speiler vi evangeliet, nåden og syndenes tilgivelse i vår hverdag?

Powered by Labrador CMS