Debatt
Ja, nynorskelevane skal få BlimE!
BlimE! er NRK Super sin årlege venskapskampanje. «Ver ein ven. Sei hei, BlimE!» er slagordet. Skuleborn over heile landet lærer seg songen og dansen, som er ny for kvart år, og dansar og syng saman på BlimE-dagen. Målet med kampanjen er å styrke venskap og samhald gjennom å gjere noko saman.
Det er viktig for NRK Super at born føler seg inkluderte i innhaldet som kjem frå oss, og spesielt når det gjeld BlimE! Derfor er vi veldig bevisste på å representere mange typar mangfald i dette prosjektet. Vi inkluderer born med ulik funksjonsgrad og publiserer BlimE-songen på norsk, samisk, teiknspråk og for ASK-brukarar (alternativ og supplerande kommunikasjon) i tillegg til fleire europeiske språk. Og i år kjem den norske songen både på bokmål og nynorsk.
NRK Super skal halde fram med å oppfylle kravet om 25 prosent nynorsk i innhaldet vi publiserer, men vi kan ikkje love at det vil skje innanfor akkurat valet av BlimE-artist.
Når vi vel kven som skal utforme BlimE-songen og fronte kampanjen, ønsker vi å finne ein person som både kan framføre ein dansbar låt og som har ei historie som kan bygge oppunder bodskapen i kampanjen. Det styrker formidlinga at artisten kan identifisere seg med bodskapen gjennom eigne opplevingar.
I år har Martin Lilleberg fått forme songen og er den norske BlimE-artisten. Han syng på sin eigen dialekt, trøndersk. Ánde Gaup framfører songen på tre samiske språk.
Vi er heilt einige med leiaren i Noregs Mållag: Språk er viktig for identiteten. I år har vi òg laga ein nynorsk versjon av BlimE-songen. Han er enno ikkje publisert, men kjem om kort tid. Vi kan røpe at det kjem ei heilt ny stjerne inn i «Fantorangens verden». Ho snakkar normert nynorsk og syng BlimE-songen på sitt språk.
Før skulestart vil song og tekst vere tilgjengeleg på både på både dei norske og dei samiske språka. Nytt innhald i BlimE-kampanjen 2023 blir publisert heilt fram til november.
Vi gler oss til å presentere både den nye figuren og den nynorske versjonen av BlimE-songen. Nynorsk er viktig for oss i NRK Super, og vi er glade for at kampanjen i år har eit større språkleg mangfald enn nokon gong tidlegare.