For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned - 1 krone Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

«Influenserne Ulrikke Falch, Ida Evita de Leon og Camilla Lorentzen ba alle tre sine følgere om å slutte å handle hos blivakker.no og netthandelen.no. Bakgrunnen er abortstandpunktet og det politiske synet som eier og gründer for disse nettbutikkene, Einar Øgrey Brandsdal (bildet), har», skrivre Vebjørn Selbekk.

Når meninger koster

Næringslivslederens abortsyn skal merkes direkte på lommeboka.

Publisert Sist oppdatert

Å oppfordre folk til ikke å handle et sted på grunn av eierens politiske meninger, er forkastelig.

Fenomenet er såpass nytt at man fortsatt ikke helt har klart å bestemme seg for hvilken stavemåte man skal bruke. Noen velger et lett fornorsket engelsk og bruker betegnelsen «influencere» eller «influensere». Andre går for en total omskriving og prøver seg med begrepet «påvirkere».

Uansett, det vi snakker om, er den stadig voksende gruppen mennesker som bygger seg karriere, økonomi og popularitet ved hjelp av blogger og sosiale medier. De mest toneangivende influenserne er ofte yngre kvinner som skriver om klær, sminke og skjønnhetstips.

Powered by Labrador CMS