For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Debatt

JESU LEKAM: Nattverd i Nidarosdomen i opningsgudstenesten av Kirkemøtet 2017.

Nattverden: Sommerfeldt snur heile saka på hovudet

Tru er avgjerande for å delta i nattverdsmåltidet og for å få det nattverden gjev, men det dreier seg ikkje om ei kvar tru.

Publisert Sist oppdatert

Ein skulle tru at ein biskop i Den norske kyrkja, sjølv om han er pensjonert, kunne barnelærdommen sin. Det synest ikkje å vera tilfelle med Atle Sommerfeldt, avgått biskop i Borg bispedømme. Han har uttalt seg om nattverden, og kven som kan og bør gå til nattverd, på ein måte som er fullstendig på kollisjonskurs med vedkjenningsskriftene for den kyrkja han har vore biskop i.

«Nattverdsmåltidet er ikkje først og fremst et uttrykk for tro, men for Jesu nåde og nærvær», seier den pensjonert biskopen, og med det vil han opna nattverdsbordet både for muslimar, jødar, buddhistar og kven det måtte vera som ønskjer å ta imot nattverden. Om folk ikkje veit kva nattverden inneber, gjer det ikkje noko med tanke på å delta i nattverdsmåltidet.

Med det som kan lesast som eitt rett utgangspunkt, snur Sommerfeldt heile saka på hovudet. Deltaking i nattverden har alltid føresett tru og dåp, i alle konfesjonar. Nattverden har alltid vorte oppfatta som eit nådemiddel for Guds folk, sjølv om ein har hatt noko ulik lære om nattverden.

Powered by Labrador CMS