For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Leder

NEW YORK: På Times Square dukket det i forrige uke opp reklame for Jesus.

Reklame for kristen tro

I hvilken grad kan markedsføring bidra til å gjøre Jesus kjent? Den gedigne «He Gets Us»-kampanjen i USA kaster lys over både mulighetene og begrensningene.

Publisert Sist oppdatert

Svimlende 100 millioner dollar, rundt 875 millioner kroner, er rammen for kampanjen som Dagen skriver om denne uken. Pengene er gitt av velstående kristne familier som vil være anonyme. Fremstøtet vil gjøre navnet Jesus kjent for mennesker som sjelden eller aldri finner veien til et kristent gudshus.

Det er unektelig tankevekkende når man på Times Square på Manhattan, som er de lysede reklameskilters høyborg i verden, kan lese at Jesus tok imot de fattige.

Den ujålete og livsnære tonen i kampanjen er både klok og sympatisk. Jesus fremstilles ikke som en mirakelkur for dine personlige problemer. Han tilbys ikke som en oppskrift på suksess på alle livets områder.

Powered by Labrador CMS