For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

| Mediekommentaren

Var alt virkelig bedre før?

VIXEN AWARDS: Det er fortsatt mye fokus på mote og skjønnhet, men bredden og mangfoldet er definitivt større, og det må vi feire, skriver Jenny Ofrim Bruvik. Her mottar Selene Fjellvang Lie (t.h.) prisen for «Årets influencer» på Vixen Awards sist januar.
Publisert Sist oppdatert

Alt var mye bedre før, sier folk rundt meg, spesielt når det snakkes om mediene. «Alt var mye bedre før, da vi ikke hadde sosiale medier og sammenligningsmaterialet ikke var så tilgjengelig.» Jeg er på en måte enig. Det var ikke så tilgjengelig. Men det var heller ikke de positive sidene sosiale medier bringer med seg – mangfoldet, bredden og kreativiteten. 

Jeg er ikke så gammel at jeg har opplevd å være helt fri fra internett, men det var begrenset til en datamaskin på «datarommet» i huset. Jeg hadde en mobiltelefon med knapper og uten internett. 

Jeg hang en del på datarommet og jeg så en del på tv. Det var en ekstremt homogen gruppe som viste seg online og på tv-skjermen. Det vil si at jeg stort sett så veldig tynne, stereotypisk flotte folk, og på de norske programmene var det ofte østlandske programledere. Det sier jo litt når stort sett alle barn i Norge lekte på østlandsk, selv om de kom fra både sør, nord og vest. 

Powered by Labrador CMS