NONSTOP-PRIDE: Freia lanserer Nonstop og melkehjerter i regnbuevariant med slagordet «Sammen motvirker vi ensomhet i LHBT-miljøet».

Freia lanserer regnbuesjokolade

– Vi er opptatt av inkludering og mangfold, sier presseansvarlig Negar Sabaghzadeh.

Publisert Sist oppdatert

Særlig i USA har flere store selskaper markedsført seg inkluderende ved knytte seg tett opp til blant annet Pride og Black Lives Matter.

Men også i Norge blir regnbuefargene til Pride flittig brukt i næringslivet.

«Sammen mot ensomhet»

Godtebransjen er intet inntak. Før påske skrev Dagen om Nidar som har fjernet ordet «påske» fra emballasjen på marsipanpølsa.

Nå viser det seg at Freia ikke vil være noe dårligere. Nå lanserer de Nonstop og melkehjerter i regnbuevariant med slagordet «Sammen motvirker vi ensomhet i LHBT-miljøet».

– Freia og Mondelez er opptatt av inkludering og mangfold. Vi ønsker å skape glede, og håper at kampanjen kan gjøre flere oppmerksomme på Regnbuetelefonen og deres viktige arbeid, sier presseansvarlig Negar Sabaghzadeh til Subjekt.

Woke reklame

Avisen trekker fram den amerikanske ølprodusenten Anheuser-Busch, som skal ha tapt store penger etter en reklamekampanje for Bud Light med transpersonen Dylan Mulvaney, ifølge Daily Mail.

Sabaghzadeh tror derimot at det norske folk deler deres verdier.

– Vi kommer til å fortsette å være en merkevare som setter mangfold og inkludering på agendaen, slår han fast overfor Subjekt.

Powered by Labrador CMS