For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned - 1 krone Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

MÅLRETTET: Kirkens SOS nye kampanjefilm retter seg særlig mot gutter i alderen 15–19 år. Her ser vi bilde fra en scene i filmen som er lansert i alle de store sosiale mediene.

Høye selvmordstall: Krisetjeneste med kampanje rettet mot utsatt målgruppe

Kirkens SOS opplever at mange unge menn og gutter strever med å snakke om vanskelige tanker. En ny video i sosiale medier forsøker å nå dem. 

Publisert Sist oppdatert

Like før påske offentliggjorde Folkehelseinstituttet selvmordstallene for fjoråret. Den dystre statistikken viser at 727 mennesker valgte å ta sitt eget liv. 139 av dem var under 30 år, og de fleste var menn. Tallet har ikke vært høyere siden 1980-tallet.

Selvmord er den vanligste dødsårsaken blant unge mennesker i Norge.

Forebyggende

Powered by Labrador CMS