Krass kritikk mot Trump etter bibelstunt
– Vi treng ein president som kan sameine og lækje. Han har gjort det motsette av dette, seier pastor.
Demonstrasjonane som har bølgja over USA etter at afroamerikanaren George Floyd vart kvelt under kneet til ein kvit politimann, er dei mest omfattande sidan 1968. Den gongen reagerte menneske på drapet på Martin Luther King Jr.
I mellomtida har afroamerikanarar nådd stadig fleire topposisjonar i det amerikanske samfunnet: Statsrådpostar, høgsterett og til og med presidentembetet. Men somme spør seg om endringane stikk så djupt som mange ønskjer å tru. Rundt 13 prosent av befolkninga i USA er afroamerikanarar, ifølgje tal frå US Census Bureau frå 2016.
– For mange av oss er sinne, sorg, frustrasjon og utmatting ikkje respons som kjem og går, men kroniske tilstandar, skriv teologen Dennis R. Edwards i Christianity Today.
Kjærleiksrevolusjon
Edwards påpeikar at drapet på Floyd berre er ei av fleire hendingar dei siste månadene som har vist at farga menneske er ekstra utsette for vald og overgrep. Også koronaviruset råkar denne delen av befolkninga hardare enn resten.
– Videoane har hjelpt nokre kvite menneske til å sjå litt av det som mange svarte og brune menneske veit: Det kvite Amerika har hatt lenge hatt kneet på nakken vår, skriv Edwards.
Han meiner kvite amerikanarar ikkje har vist kollektiv vilje vil å omvende seg og gå imot rasediskriminering. Det meiner han også gjeld kristne. Derfor ser han behov for ein revolusjon som djupast sett handlar om kjærleik.
– Eg trur på den revolusjonære krafta til Den heilage ande. Eg har håp om at dei som har bøygd seg for herredømet til kong Jesus vil la seg røre av kjærleik for å stoppe vondskapen i verda. Verdslag makt kan ikkje overgå eller hindre krafta til Den heilage ande, skriv han.
Kvit solidaritet
Fleire kvite kristne leiarar stiller seg solidarisk med afroamerikanske trussysken.
Kay Warren, som saman med ektemannen Rick Warren grunnla megakyrkjelyden Saddelback Church sør for Los Angeles, uttrykkjer sorg over å sjå det provisoriske minnesmerket som er reist over George Floyd i Minneapolis.
– For mitt indre blikk er eg der også, medan eg kneler i tårer, ber om tilgiving, ber om at han er den siste svarte mannen som døydde på denne måten i Amerika, skriv Warren.
Carl Lentz, som er hovudpastor i Hillsong i New York, slutta seg til fredelege demonstrantar i byen på laurdag. Han meiner problemet er at systemet i USA fungerer bra for dei som har fordel av det, men at dette går ut over andre.
– Vi treng eit nytt system, skriv Lentz på Instagram.
– Verre enn korona
Biskop Charles Blake i det karismatiske afroamerikanske kyrkjesamfunnet Church of God in Christ meiner rasisme er eit større trugsmål enn koronaviruset, sjølv om det siste har teke over 100.000 liv.
– I motsetnad til covid-19 er ikkje denne pesten usynleg. Vi ser det altfor mykje, seier Blake i ein video på Facebook.
Han meiner det er på tide at alle lovgivarar og politiske leiarar tek i bruk like kraftige verkemiddel for å bli kvitt vondet.
Den afroamerikanske New York-pastoren A. R. Bernard, som i ein periode sat i den evangelikale rådgivargruppa til Donald Trump, seier at han ikkje forsvarar opprøret som har følgd demonstrasjonane. Likevel forstår han det, ifølgje ei fråsegn han slapp på søndag. Bernard meiner handlingane til politimannen i Minneapolis representerer «ein kreft» i det amerikanske samfunnet.
– Eg forsvarar ikkje valden, men eg forstår valden. For når forandring er nødvendig, blir manglande forandring destruktiv, skriv Bernard.
Kritiserer bibelstunt
Under ein demonstrasjon i Washington D. C. vart det sett fyr på deler av episkopale St.John´s Church. Denne ligg like ved Det kvite hus og har vorte besøkt av presidentar i over 200 år. Brannen vart sløkt raskt og førte ikkje til store skadar.
Måndag kom Donald Trump over og let seg fotografere utanfor kyrkja med ein bibel. På førehand hadde presidenten hatt ein tale i Rosehagen utanfor Det kvite hus der han varsla at han ville sende militære styrkar til statar der guvernørane ikkje kunne få kontroll over opprør på eiga hand. Samstundes kalla han seg ein alliert av fredelege demonstrantar.
Før den etterfølgjande fotoseansen utanfor kyrkja brukte politiet tåregass mot demonstrantar som hadde nekta å etterkome ordrar om å flytte seg, ifølge New York Times.
Biskop Mariann E. Budde reagerer på at dei ikkje var varsla om planane og korleis området vart rydda.
– Han bad ikkje, seier Budde til New York Times.
– Han nemnde ikkje George Floyd, han nemnde ikkje lidinga til menneske som er blitt råka av denne typen forferdelege uttrykk for rasisme og kvitt overherredøme i hundrevis av år. Vi treng ein president som kan sameine og lækje. Han har gjort det motsette av dette, og vi vert ståande igjen for å plukke opp rotet, seier ho.
Ein tredje veg
Den kristne forfattaren Miles McPherson, som har ein blanda rasebakgrunn, meiner kvite må innsjå at dei har meir makt enn svarte i USA.
– Det er kulturen, ikkje Gud, som fortel oss at å vere for svarte betyr å vere mot kvite, eller å vere for kvite betyr å vere mot svarte. Og det er ei løgn. Gud byr oss å vere for menneske, for rettferd og for kjærleik, skriv McPherson i Christian Post. Han har skrive boka «The Third Option» om desse spørsmåla.
Han meiner den einskilde kristne må våge å utfordre eigne haldningar, lære audmjukt og bruke plattformene ein har tilgjengeleg for å gi uttrykk for solidaritet med afroamerikanske miljø.