Kristent ektepar med kjendis-samarbeid
Ekteparet Maren og David Flotve Reme starter klesmerker med Vendela Kirsebom og Petter Pilgaard.
Det melder Fædrelandsvennen.
Samarbeidet gjøres gjennom selskapet Dignity Collective.
– Vi har knekt noen koder underveis som gjør at vi har funnet synergier som er gode for oss og for de, sier daglig leder i Dignity Collective, Maren Flotve Reme, til Fædrelandsvennen.
Sentral i Q42-løsning
David Reme har en rekke styreverv i Kristen-Norge, blant annet som styreleder for pinsemenigheten Puls (tidligere Hillsong), driftsselskapet bak Filadelfia Kristiansands bygg Q42, og klesmerket Chosen.
Han var sentral i løsningen som sikret videre drift av Q42 og leieavtale for Filadelfia Kristiansand.
Han er også styreleder i eiendomsselskapet BRG Eiendom, som ble etablert av Reme-familien.
Samarbeidet med kjendisparet innebærer to nye klesmerker. Pilgaard skal etablere et klesmerke for arbeidsklær, mens Kirsebom skal selge moteklær.
Kjendisparet er godt kjent i norsk offentlighet. Vendela Kirsebom er kjent som en internasjonal supermodell, mens Petter Pilgaard ble kjent for det norske folk som vinner av realityserien Paradise Hotel i 2009.
Paret giftet seg i 2022.
Flere samarbeid på vei
Det er ikke første gang ekteparet Reme samarbeider med influensere. Tidligere har de samarbeidet med mammabloggerne Monica Nyhus og Sara Emilie Tandberg gjennom selskapet som tidligere het Influecerstore, melder Fædrelandsvennen.
Dignity Collective skal hjelpe influensere med utvikling, produksjon og salg av produkter.
Maren Flotve Reme, som er daglig leder i selskapet, lover at samarbeid med flere kjente profiler er på vei.
Vil gi bort ti prosent av overskuddet
Flotve Reme forklarer til Dagen at inspirasjonen bak navnet Dignity Collective kommer fra bibelverset i Ordspråkene 31,25: «Styrke og verdighet er hennes drakt, hun ler mot dager som kommer».
Bibelverset har også fått en sentral plass på selskapets nettside.
– Jeg er glad i ordet verdighet, og det bibelverset har vært viktig i mitt liv, sier Flotve Reme.
Hun forklarer at selskapet har en målsetting om å gi ti prosent av overskuddet fra samarbeidene til gode formål.