For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Lokker ungdom med «escape-room»

Når bistandsorganisasjoner skal rekruttere ungdom på sommerfestival, tar de i bruk alt fra lykkehjul til slush-maskin. - Dette er måten å nå ungdom på, sier representant for Misjonsalliansen.

Publisert Sist oppdatert

Festivalen Skjærgårds Music and Mission trekker tusenvis av ungdom til Risøya på Sørlandet hver sommer for en uke med forkynnelse og lovsang. Men festivalen er også en god anledning til å rekruttere ungdommen til alt fra folkehøyskoler til bistandsorganisasjoner.

Midt i festivalområdet har arrangørene satt opp nærmest en hel gate med stands for å prøve å lokke ungdommene når de er på vei til sjøen eller neste konsert.

Men det er langt ifra bare drops og kulepenner som brukes for å fange folks oppmerksomhet: her finner man alt fra saccosekk-salonger til virtuell virkelighet-briller hvor man kan oppleve en flytur som sett fra innsiden av cockpiten.

Powered by Labrador CMS