Norsk misjonsorganisasjon hyrer inn influencer i Nepal
#arbeidsdagen: Saru (24) skal jobbe for HimalPartner på Instagram og Facebook.
Saru Prajapati (24) er leid inn som konsulent for HimalPartner for å jobbe med historiefortelling på Instagram og Facebook rettet mot unge i Nepal. Målet er blant annet å bygge bro til ungdom og unge voksne i Norge.
– Vi må tenke nytt om misjon, sier Line Konstali, kommunikasjonsleder i Himalpartner.
Det er ikke uten grunn at Prajapati, som selv har nepalesisk bakgrunn, er hyret inn til prosjektet, ifølge kommunikasjonslederen.
– Det er mer naturlig å ansette kompetansen lokalt enn å sende ned noen som ikke har den samme kulturelle forståelsen som Saru faktisk har, sier Konstali til Dagen.
Saru ser på prosjektet som en mulighet til å vise frem Nepal og rydde opp i misforståelser knyttet til landet.
– Gjennom dette prosjektet kan folk høre om Nepal fra nepalesere, sier Prajapati og peker på mulighetene sosiale medier gir.
– Dette er en av de beste måtene å nå ut til dem som ikke er nådd og til dem som ikke er blitt hørt.
Prajapati har selv bodd ett år i Norge gjennom Hald Internasjonale Senter og jobber med skolelagsarbeid i Nepal. Hun har også en bachelor i business fra Kathmandu University.
----------
Arbeidsdagen er Dagens nye spalte om nyansatte i Kristen-Norge. Har du fått ny jobb? Tips oss gjerne.