STOLT: Saru (24) ønsker å vise frem hjemlandet på en ny måte gjennom HimalPartners nye prosjekt.

Norsk misjonsorganisasjon hyrer inn influencer i Nepal

#arbeidsdagen: Saru (24) skal jobbe for HimalPartner på Instagram og Facebook.

Publisert Sist oppdatert

Saru Prajapati (24) er leid inn som konsulent for HimalPartner for å jobbe med historiefortelling på Instagram og Facebook rettet mot unge i Nepal. Målet er blant annet å bygge bro til ungdom og unge voksne i Norge.

– Vi må tenke nytt om misjon, sier Line Konstali, kommunikasjonsleder i Himalpartner.

Det er ikke uten grunn at Prajapati, som selv har nepalesisk bakgrunn, er hyret inn til prosjektet, ifølge kommunikasjonslederen.

– Det er mer naturlig å ansette kompetansen lokalt enn å sende ned noen som ikke har den samme kulturelle forståelsen som Saru faktisk har, sier Konstali til Dagen.

Saru ser på prosjektet som en mulighet til å vise frem Nepal og rydde opp i misforståelser knyttet til landet.

– Gjennom dette prosjektet kan folk høre om Nepal fra nepalesere, sier Prajapati og peker på mulighetene sosiale medier gir.

– Dette er en av de beste måtene å nå ut til dem som ikke er nådd og til dem som ikke er blitt hørt.

Prajapati har selv bodd ett år i Norge gjennom Hald Internasjonale Senter og jobber med skolelagsarbeid i Nepal. Hun har også en bachelor i business fra Kathmandu University.

----------

Arbeidsdagen er Dagens nye spalte om nyansatte i Kristen-Norge. Har du fått ny jobb? Tips oss gjerne.

Powered by Labrador CMS