Skal gi ekteskapsråd på treningssenter
Når du trener fremover, kan du hvile øynene på annonser om at du må ta vare på parforholdet. Det sørger Cathrine Lofnes for.
Snart vil reklame for ekteskapsråd finnes på 100 trenings- og kjøpesentre over hele Norge. Ekteparet Steinar og Cathrine Lofnes ønsker, sammen med Tro og Medier, å inspirere flere til å jobbe med og holde sammen i parforhold.
Ønsker å styrke trofastheten
I 2018 bestemte de seg for å dele sine tips om hva de opplevde var viktig i ekteskapet. De har nylig begynt et samarbeid med Tro og Medier for å nå flere med budskapet sitt.
– Dette er et tema som kommer mye opp i debatten for tiden. Det er i dag en enorm seksualisering av parforhold, og selv om sexliv er viktig, er det også mange andre sider av forholdet som trengs å jobbes med for å holde sammen. Vi vil gi folk verktøy for hvordan å leve ut trofasthet i parforhold, sier Lofnes.
Nytt for mange
Da Lofnes i 2017 gjestet «Mammabanden», et av Norges største mammaforum på Snapchat, fikk hun en enorm respons av ikke-kristne kvinner som aldri hadde hørt disse tipsene før.
– Det var mange som responderte med «hvorfor har vi ikke hørt om dette før?», sier hun.
Hun forteller at det til og med var et ektepar som var på nippet til å gå fra hverandre, men holdt sammen på grunn av tipsene hun hadde delt.
En annerledes arena
Reklame for nettkurset kommer til å spres over hundre forskjellige treningssentre og kjøpesentre i landet, blant annet kjedene Nr 1 Fitness og Alti Storsentre, i tillegg til flere parkeringshus i Bergen, forteller daglig leder i Tro og Medier, Jarle Haugland.
– Det var litt tilfeldig at det var akkurat treningsstudioer og kjøpesentre som ble selve arenaen, men det er likevel en fin arena å nå, sier Haugland.
Mobiliserer
Tro og Medier vil mobilisere folk til å være med og engasjere seg. Derfor har de opprettet en innsamlingsauksjon på Facebook for å nå målet økonomisk.
– Hvis vi mener at vi har verdens beste budskap, så må vi være kreative og nå andre kanaler med budskapet, sier Haugland.
Han forteller at de startet innsamlingen for å skape engasjement i folket.
– Hvis vi får inn enda mer enn målet kan vi bruke enda flere kreative metoder for å nå folk med budskapet, sier han.
Målet er å samle inn 30 000 kroner, og til nå har de samlet cirka 7000 kroner. Reklamekampanjen gjennomføres uavhengig av om målet nås eller ikke.
Podcast
I tillegg til nettkurset på mammashjerte.no driver Cathrine Lofnes sammen med Tro og Medier podcasten «Mammashjerte». Den byr på «et brutalt ærlig perspektiv på livet som mamma», ifølge beskrivelsen.