For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Trykke eller ikke trykke?

The Post er en hyperaktuell film i fake news-beskyldningenes tidsalder.

Publisert Sist oppdatert

Når regissørlegenden Steven Spielberg åpner dørene inn til redaksjonslokalene i en amerikansk storavis på 1970-tallet, blir det akkurat så detaljrikt som du forventer. Hos Washington Post hviler sigarettrøyken tungt over skrivebordene i en redaksjon full av hvite menn i hvite skjorter, slips og bukseseler. Pressens grand old men, mens de fortsatt var store, men ennå ikke gamle.

Skup

Selv om den ytre staffasjen tilhører en forgangen tid, så er problemstillingen filmen kretser rundt like gammel og like klassisk som den uavhengige journalistikken selv: Skal vi publisere saken eller skal vi la det være?

Powered by Labrador CMS