Jan Hanvold beklaget under gårsdagens sending av Studio Direkte.

Ydmyk Jan Hanvold tar skylden for svarte skjermer: – Første gangen i vår historie

Selv om det er tegn til bedring for Visjon Norge er det en del kunder som fortsatt sliter med å få inn TV-kanalen.

Publisert Sist oppdatert

Tirsdag meldte Dagen at en rekke seere ikke lenger fikk inn Visjon Norge. Årsaken var en ubetalt regning til Telenor Satellite som eies av Space Norway, og sender ut signaler til en rekke distributører. Kanalen skyldte 1,7 millioner kroner, og har trolig ikke betalt leie på flere måneder.

Skal ha fått inn over 200.000

I gårsdagens utgave av «Studio Direkte» fortalte Hanvold at de nå har inngått en midlertidig avtale som sikrer at kanalen fortsatt får sende.

– Dette er første gang i vår historie at det har gått i svart. Det beklager vi, sa Hanvold.

Han takket alle giverne og fortalte at det kom inn 237.000 kroner på én dag.

– Vi er så takknemlige til alle som har gitt. Siden vi har betalt noe har vi klart å forhandle slik at vi er på lufta igjen, sa Hanvold.

Han var også opptatt av å beklage sitt eget ansvar for situasjonen som har oppstått.

– Dette er vår feil og jeg tar all skyld på meg. Hvis jeg har fornærmet noen i Allente, Canal Digital eller Telia, så beklager jeg.

Dagen før omtalte han en av aktørene som «vanskelige å ha med å gjøre».

Fortsatt problemer hos Telia-kunder

Selv om noen av problemene er rettet, får fortsatt Telia-kunder feilmelding onsdag. «Visjon Norge kan ikke lenger levere signaler til Telia Norge» er beskjeden kundene mottar.

Informasjonssjef Daniel Barholm sier til Dagen at problemet ligger på Visjon Norges side.

– Bakgrunnen er manglende signaler fra Visjon Norge. Du må høre med dem for detaljer. Dette berører TV-kunder som har valgt inn kanalen, som er et mindretall, sier han.

Telia har rundt 500.000 TV-kunder.

Dagen har flere ganger forsøkt å komme i kontakt med Visjon Norge og Jan Hanvold onsdag, men foreløpig uten hell.

Powered by Labrador CMS