For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

5 uker - 5 kroner Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

KJØP

Andakt

NYE PLATTFORMER: Vi må be om at noen kjenner kallet til å finne nye plattformer og annerledes måter å formidle de over to tusen år gamle gode nyhetene på, skriver Ann-Christin Østerberg.

2000 år gamle nyheter trenger nye plattformer

Publisert Sist oppdatert

Da jeg for en del år siden jobbet i TV-Inter snakket vi om at våre produksjoner skulle være med «å holde ryktet om Jesus levende» på sendeflater og plattformer hvor Jesus ikke var så kjent fra før. Den gangen var det hovedsakelig for lineær-tv og mest for TV2.

Mye har skjedd i medieverdenen siden det var NRK og TV2 som var samlingssted for informasjon og underholdning. Nå er det utallige andre kanaler og sosiale medier som har tatt over. Hvordan kan vi også i dag skape innhold om Jesus, i nye formater og på nye plattformer, på en slik måte at folk får et innblikk og en smak av hvem Gud er?

Lørdag 22. april var en del av oss som jobber eller er frivillig innenfor medier og kommunikasjon i kirke og næringsliv samlet. Konferansen startet som felles initiativ mellom TV-Inter, Filadelfia Oslo og Tro & Medier. Hensikten er å samle dette miljøet for å lære, inspirere og utfordre hverandre til å nå ut i den kommunikasjons- og medievirkeligheten vi alle lever i. For i den virkeligheten må vi være! Visjonen til konferansen er at:

Powered by Labrador CMS